جمعه، ۵ تیر ۱۴۰۵

بر اساس گفتههای «مینگچی کو»، تحلیلگر شناختهشده اپل، مدلهای اقتصادیتر آیفون ۱۸ که قرار است در بهار ۲۰۲۷ معرفی شوند، به ۹ گیگابایت رم مجهز خواهند شد؛ یعنی بیشتر از ۸ گیگابایت رم فعلی در مدلهای پایینتر آیفون ۱۷.
به گفته کو، تراشه A20 که اپل برای این دستگاهها در نظر گرفته، از ترکیب ۶ دای رم ۱.۵ گیگابایتی استفاده میکند که در مجموع ۹ گیگابایت رم را تشکیل میدهد. این در حالی است که مدلهای پایینتر آیفون ۱۷ از ترکیب ۴ دای ۲ گیگابایتی استفاده میکنند.
منظور از مدلهای اقتصادیتر احتمالاً آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e است؛ دو مدلی که طبق شایعات، حدود ماه مارس یا آوریل ۲۰۲۷ معرفی خواهند شد. اپل ظاهراً قصد دارد مدلهای آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ پرو مکس و آیفون تاشو را پاییز امسال معرفی کند. انتظار میرود این مدلها مثل آیفون ۱۷ پرو، به ۱۲ گیگابایت رم مجهز باشند.
افزایش رم در مدلهای آیفون ۱۸ احتمالاً با هدف بهبود عملکرد دستگاه در پردازشهای هوش مصنوعی انجام میشود؛ مخصوصاً برای پشتیبانی بهتر از قابلیتهای جدید Apple Intelligence در iOS 27.
از طرفی، MacRumors اشاره میکند که اپل بهتازگی قیمت برخی مدلهای مک و آیپد را افزایش داده، اما قیمت آیفون ۱۷ هنوز بالا نرفته است. با این حال، احتمال دارد اپل هنگام معرفی آیفون ۱۸ پرو قیمتها را افزایش دهد و حتی مدلهای اقتصادیتر آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e هم از این افزایش قیمت در امان نمانند.